07 januari, 2013

Lime tunika

Har också hunnit sy upp en annan tunika till mig. När jag klippte ut mönsterdelarna hoxade jag kolla i spetsförrådet (som jag till stor del fått av min mamma) och hittade en fin spetsbit som jag direkt såg skulle sitta perfekt som en dekoration över bröstet.
Jerseyn är härifrån, härligt spänstig och känns som riktigt bra kvalitet. Kanske snäppet onödigt tjock för en sånhär tunika. Skulle vara ypperligt för leggingsar.   


Och färgen är ju bara så precis jag! Satte in en ficka i ena sidan, har märkt att jag ofta saknar fickor på plagg som inte har det. Basmönstret är mallat från nån gammal tunika jag haft. Skall ta och göra små justeringar till nästa version, men den är helt klart en "keeper".
Bandkantade med coverpron (3-vikt och resår), och det funkade suveränt! Håller nog på att bli riktigt goda kompisar, har jag på känn. Och jösses vad snabbt det går med kantaren!
Drog med coverpron avigt vid fållen, och är väl sådär halvnöjd med resultatet. Man ska inte titta på undre sidan. Det här kräver alldeles tydligt ännu övning.

Inga kommentarer: