22 februari, 2013

body i stretchfrotté

Hej hopp! Köpte en hög med alldeles underbar enfärgad stretchfrotté från Ainola (det är nästan så jag vill hålla deras hemsida hemlig så inte deras tyg tar slut). Materialet är just passligt tjockt, inte för tätt vävt. Det passar ypperligt till att sy byxor och paitor och bodyn av. Och det är just det jag ska göra.

Först ut testade jag ett för mig nytt bodymönster från Ottobre (6/2012). Kisuli heter mönstret och passformen på den är riktigt bra! Halshålet blev onödigt tajt, ska ta och klippa bort resåren och bandkanta pånytt.
Ska också minnas att göra halshålet lite större på mönstret. För fler bodyn i samma mönster kommer jag definitivt att sy upp. K använder storlek 80 på vanliga bodyn. Den här ritade jag i storlek 86 och klippte ut utan sömsmån.

Inga kommentarer: