21 april, 2013

En riktigt sydag

Igår hade jag en riktigt effektiv sydag då jag hann sy upp några nya plagg.
Modellen till T-shirten är från nyaste Ottobre 3/13 och heter Birthday Fish. De vita slimsorna på axlarna sydde jag av resår eftersom jag inte just precis den stunden hade annat vitt tyg till hands. Men det funkar riktigt bra med resår också.
Jag ritade rakt av storlek 110, lade endast till ett par cm i nedre fållen. Och den är riktigt passlig! Just sådär lös och ledig som vår fröken vill ha det.
Jag klippte också upp ett par Saimin i all hast, och sydde in en fin liten ficka med samma teknik som fickorna på mina tunikor.
Fickan kom kanske lite onödigt högt upp, skulle gärna ha kunnat vara ett par cm längre ner på benet.
Saimina har jag ritat i bredd 110 och längd 116. För att piffa upp de enfärgade byxorna satte jag in lite randig mudd som jag köpt för länge sen från Jofotex (om inte jag missminner mig). Den härliga gula velouren är köpt från Pala-Tupa i Kokkola.
Visst blev hon en liten färgglad filur!

Inga kommentarer: